Ta del av Blommans Förskola

Bländra ner att se våra aktiviteter och teman men okså för att komma till vårt galleri.

Kaninson familjen är på        besök

Kaninfamiljen Kaninson består av pappa kanin           Kalle, mamma kanin kajsa och deras dotter Lilja.       Kaninerna turas om att komma på besök varje             onsdag förmiddag och berättar om lite olika saker.

Förra veckan kom Kaninen Lilja och berättade om

hur viktigt det var med att borsta tänderna då hon

hade tandvärk. Barnen fick visa kaninen Lilja hur h

on skulle borsta tänderna för att inte få hål i

tänderna.

Show-time!

Vi avslutar terminen med blandat inför skolavslutningen. Vi övar på "att vara eller att inte vara, min vän" med temat "jaget". En pjäs om att hitta vänner som gillar dig som du är.

Genom att använda sig av teater så stimuleras barnen till att lära sig rörelse och skapande på ett roligt sätt. Samtidigt kan man ta tillfället i akt och lyfta fram olika känslor och hur man kan uttrycka sig på ett gott sätt.

Blädra bland våra teman

Just nu är vi igång med "winter wonderland".

Vattenlekar och snöbollskul! Det blir mycket utforskande kring vår omgiving: Varför är det kallt ute? Vart är alla djur under vintern? Vart kommer all snö ifrån och vart tar det vägen senare?

Då var vi klara med temat "jaget".

Fokuset låg på att barnen ska lära känna sig självas bättre och lära sig nya ord om alla deras favoriter.

Denna period ska vi kolla på vilka yrken man kan ha som vuxen. Vad gör våra föräldrar egentligen när vi är på förskolan? Vad vill barnen bli när dem blir vuxna?

Vårt Galleri

unsplash